MH370: Teori Terbaru Yang Akan Buat Anda Terlopong Mulut dan Mengalir Air Liur...


Kenapa jadi macam tu ?

Kerana ia langsung tidak seperti yang anda jangkakan .

Penulis teori ini seorang yang ada access dengan bahagian perisikan Malaysia , dan pernah berkhidmat dalam bahagian ketenteraan suatu masa dahulu , identitinya biarlah dirahsiakan .

Saya buka sekali sahaja teori ini untuk dipertontonkan ke khalayak ramai , anda buat keputusan sendiri sama ada untuk , mempercayainya atau tidak .

Mari bersama menyingkap misteri kehilangan MH370 dan apa berlaku sebenarnya , mari kita mulakan ...


Malam semalam gua berborak ngan "Abang K" sampai pukul 1.30 pagi...

Untuk pengetahuan lu orang.. "Abang K" la yang antar kat gua emel dalam bahasa inggeris suruh gua publishkan...

Tapi gua ader gatai skit ejast sana sini ayat dier...

Hahaha... Nasib baik "Abang K" tak mare...

"Abang K" tue senior gua... Masih lagi berkhidmat ...

Cuma la nih dier bukan dengan Agensi... Hahaha.... Okeh la.. 

Aper yang gua nak tuliskan nih aderlah rangkuman dari aper yang gua tahu dan aper yang gua diberitahu oleh "Abang K" dan beberapa sumber lagie...

12 hari sebelum penerbangan malang MH370 hilang...

Pesawat tue dihantar untuk maintainance ...

Jika ader orang nak "tampered" apa-apa pada pesawat tue.. Inilah masa terbaek...

Selepas pilot menerbangkan pesawat pada ketinggian 35000 kaki...

Barulah pilot akan menetapkan "autopilot" dengan "heading" ke Beijing.

Dalam tempoh 3 hingga 5 minit selepas autopilot dioperasikan.. 

Barulah crew akan membuat peramusaji... 

Sebelum sempat peramusaji dibuat, cabin pressure turun senyap-senyap tanpa ada amaran pada sistem kapal terbang.

Alarm pada dashboard kapal terbanhg berkenaan cabin pressure tidak berfungsi..

Dan oxygen mask tidak dikeluarkan sepertimana biasa...

Jadi tiada siapa tahu yang pesawat ader masalah cabin pressure..

Disebabkan ini, maka hypoxia berlaku dimana semua yang berada dalam pesawat tersebut pengsan/tertidur.

Sistem "autopilot" pula telah diubahkan arahan padanya dengan dimasukkan arahan untuk turun/landing di Gong Kedak "airbase".

Ini boleh dibuat dengan mudah tanpa pengetahuan sesiapa pun semasa pesawat ini diservis 12 hari sebelumnya ...

Bagi mengelakkan pesawat dikesan oleh radar awam DCA, "hijackers" @ orang yang membuat perubahan semasa di servis dahulu , telah memasukkan arahan supaya peralatan ADS-B dan flight transponder serta SATCOM dimatikan...

Dan pesawat diarahkan turun dan terbang dibawah paras 500 kaki terus menuju ke pangkalan udara Gong Kedak...

Ini dapat kiter sahkan dengan cerita-cerita nelayan yang melihat pesawat besar terbang rendah di pantai timur (kelantan dan terengganu) dimana mungkin mereka tersilap dalam mengesahkan arah sebenar pesawat tersebut lalu.. 

Iaitu bukannnya kearah laut lepas tetapi ianya pergi ke arah daratan.

Pangkalan Udara Gong Kedak mempunyai landasan yang cukup panjang lengkap dengan kemudahan IFR/VFR yang boleh support pesawat landing menggunakan ILS/MLS...

Malah lokasi pangkalan udara ini agak landai dari arah Laut China Selatan iaitu paling tinggi pon sekitar 50 kaki dari paras laut...

Jadi... Pesawat mungkin akan terbang dan landing dalam keadaan lampu utama dipadamkan untuk mengelak daripada dikesan oleh orang awam..

Lagipon pesawat MH370 ini landing pada pukul 3 pagi... Siapa yang akan perasan... 

Tambah lagi rumah orang awam agak jauh dari pangkalan udara ini.

Pesawat MH370 ini telah landing secara autopilot dengan bantuan ILS/MLS dalam keadaan semua crew dan penumpang masih dalam keadaan hypoxia...

Sebaik sahaja pesawat selesai membuat pendaratan..

Sepasukan anggota tindakan khas menyerbu pesawat ini dan menahan semua yang ada didalam pesawat ini termasuklah crew penerbangan..

Semuanya telah dipindahkan kedalam beberapa buah bas yang semua tingkapnya ditutup gelap...

Dalam keadaan mamai akibat hypoxia.. 

Semua mangsa MH370 terpinga-pinga tidak mengetahui dimana mereka berada dan apa yang berlaku kepada mereka...

Semua crew dan penumpang telah dibawa ke satu lokasi rahsia untuk ditahan (atau dibuat soal-siasat secara olok-olok oleh pihak "hijackers")

Pesawat 9M-MRO pula sama ada telah disorok di dalam bunker bawah tanah di Gong Kedak ataupun telah ditukarkan kod serta nombor siri dan seterusnya diterbangkan ke Subang untuk di hantar ke pusat Servis MAS kembali..

Dengan kepakaran yang ada pada Airod Malaysia dan pakar hijacking yang modified masa MH370 diservis sebelumnya itu , kotak hitam dan segala peralatan "tracking" boleh diubah dan direset.

Persoalan yang timbul... 

1. Siapakah "hijackers" tersebut.. 
2. Apakah tujuan utama ianya dibuat (pengalihan tumpuan)
3. Berapa ramai anggota "task force" yang terlibat melakukan "hijack" ini
4. Bila agaknya "hijackers" ini akan membebaskan semua tahanan
5. Adakah tahanan akan dibebaskan dengan selamat atau ada yang akan ditamatkan riwayat semata-mata untuk melengkapkan satu senario

Berkenaan dengan macam mana takder siapa di Gong Kedak bercerita mengenai perkara ini...

Gua rasa lu orang boleh amik iktibar dari kat Mejar Zaidi... Aper yang berlaku padanya 

Gua percaya... Benda nih memang dilakukan oleh "orang dalam" yang mempunyai "high access"...

Malah Menteri Pertahanan dan KPN pon tak tau menahu perkara ini...

Hanya anggota "task force" ini jer beserta tok dalangnya sahaja yang tahu..

Sebab itu kenapa Najib Razak nampak macam tak runsing langsung... Hehee... Aderkah Najib Razak tok dalangnya...

Gua tatau... Tapi kalo betul la Najib Tok Dalangnya... Pergh... Inilah the biggest worldwide scam ever...

Even Mahathir Mohamed pon kena main...

Presiden US dan China pon kena main terbaek punya...

Hahaha...

Ini rumusan yang gua boleh buat hasil klu yang diberikan oleh "Abang K" dan lain-lain kengkawan/sumber...

Aper pon...

Kiter tengok la sama ada ianya betul atau tidak..

Oh yer... Just nak kasik tau... Kalo MH370 turun kat tempat lain...

Payah nak cover cerita.... Tambah lagi kalo landing di negara asing.....

Jadi lokasi terbaek hanya di Gong Kedak.... 

P/S : gerak hati gua mengatakan benda ini relevan dan boleh dibuat... Sekadar untuk mengalihkan tumpuan...

Untuk apa dan kenapa gua tabley nak terangkan....  Lu pikir la sendiri.. 

Hahahaha

TAMBAHAN: sebab itu la ader keluarga mangsa yang membuat panggilan telefon kepada telefon mangsa...

Sebab semua telefon itu berada di atas daratan dan dekat dengan menara telekomunikasi...

Biasanya "hijackers" akan kumpulkan semua telefon/PDA/tablet/laptop untuk pastikan tiada komunikasi dapat dibuat..

Dan ader Pegawai MIO yang berpangkat Jeneral dok diarahkan pergi ke UK untuk menyiasat kemungkinan berlakunya rampasan kapal terbang.



2 ulasan: